پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 02 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۶۷۱
تاریخ انتشار : ۲۸ : ۱۷ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۱

 احسان انصاری: تیم ملی ایران در جام جهانی با تیم های انگلیس،آمریکا و برنده پلی اف ولز- اسکاتلند و اوکراین هم گروه شده است. گروهی که بیش از آنها رنگ و بوی ورزشی داشته باشد رنگ وبوی سیاسی به خود گرفته است.به نظر می رسد برخی این گروه بندی را به صورت غیر ورزشی نگاه می کنند و همین موضوع باعث می شود افکار عمومی از اصل ماجرا و واقعیت های ورزشی دور شوند.در این زمینه« دیباچه» با هومن افاضلی گفت وگو کرده است. افاضلی دستیاری میروسلاو بلاژویچ، برانکو ایوانکوویچ و علی دایی در تیم ملی فوتبال ایران، سرمربیگری تیم ملی امید ایران، تیم ملی فوتبال زیر ۲۲ سال ایران، باشگاه فوتبال استیل آذین تهران،صبای قم و باشگاه فوتبال نفت تهران را در کارنامه دارد. در ادامه ماحصل این گفت وگو را می خوانید.

باید به دستاوردهای یک مربی نگاه کرد نه پاسپورت آن /  ایران ممکن است در جام جهانی با ضعف قدرت بدنی مواجه شود

هومن افاضلی در این زمینه به«دیباچه» گفت:گروه ایران در جام جهانی گروهی بسیار سخت و دشوار است. اینکه برخی به تیم های حاضر در گروه ایران رنگ و بوی سیاسی می دهند با واقعیت ورزش فوتبال همخوانی ندارد. قواعد مسائل سیاسی با قواعد ورزش متفاوت است و از دو رویکرد متفاوت پیروی می کند.شرایط به شکلی نیست که به دلیل اینکه در مسائل سیاسی بین ایران و آمریکا یا انگلیس حق با یک طرف بوده در نتیجه در فوتبال نیز همین قواعد وجود دارد و حق با اوست. این چنین نیست و قواعد ورزش متفاوت است. واقعیت این است که ایران در گروه بسیار سختی قرار گرفته و کسانی که این گروه را آسان قلمداد می کنند با خوشبینی به موضوع نگاه می کنند.برخی عنوان می کنند گروه ایران از گروه ژاپن یا کره جنوبی آسان تر است که قضاوت کردن در این زمینه زود است.تا زمانی که وارد جام جهانی نشده ایم و شرایط را رصد نکرده ایم نمی توان درباره  وضعیت تیم ها و گروه ها اظهار نظر دقیق کرد.

عضو سابق کادر فنی تیم ملی ادامه داد: من یک بار به عنوان کادر فنی در جام جهانی حضور داشته ام و از نزدیک این بازی ها را دیده ام. به همین دلیل معتقدم بازی های ایران در جام جهانی ایران بسیار سخت و داشور خواهد بود. ما باید از هم اکنون انتظارات خود را مدیریت کنیم و انتظار نداشته باشیم، تیم ملی به راحتی از گروه خود صعود کند و یا اینکه باید این اتفاق رخ بدهد.این در حالی است که تیم ملی از زمان کافی برای آماده سازی نیز برخوردار نیست.این موضوع یک چالش بزرگ است که شرایط تیم ملی را سخت می کند.ما باید تلاش کنیم بهترین شرایط را برای تیم ملی فراهم کنیم. با این وجود کار بسیار سختی در جام جهانی خواهیم داشت.

 سرمربی سابق تیم ملی امید خاطر نشان کرد: تیم هایی که در گروه ایران قرار دارند از نظر قوای جسمانی و قدرت بدنی در شرایط مطلوبی قرار دارند و این کار را برای ایران سخت خواهد کرد.به دلیل نزدیکی زمان بازی ها توانایی بدنی بازیکنان در بازی های آخر افول می کند و به دلیل اینکه رقبا از شرایط بدنی خوبی برخوردار هستند این احتمال وجود دارد که ما با مشکلاتی در این زمینه مواجه باشیم.ما باید واقع گرا باشیم و انتظارات خود را از تیم ملی معقول و منطقی کنیم.

افاضلی تصریح کرد:من انتخاب آقای اسکوچیچ را به عنوان سرمربی ایران در جام جهانی  تصمیمی صحیح می دانم. در هیچ کجای دنیا مربی که یک تیم را به جام جهانی برده کنار نمی گذارند.اگر واقع بین باشیم باید عنوان کرد آقای اسکوچیچ عملکرد قابل قبولی در تیم ملی داشته و از15 بازی که سرمربی تیم ملی بوده13 برد به دست آورده که آمار بسیار خوبی است.مگر یک مربی موفق باید چه کار دیگری انجام بدهد؟ کدام مربی  در گذشته موفق شده چنین نتایجی به دست بیاورد؟من معتقدم کسانی که از حضور آقای اسکوچیچ در تیم ملی انتقاد می کنند انصاف و منطق را نیز رعایت کنند.باید به دستآوردهای یک مربی نگاه کرد و نه پاسپورت آن.منتقدان عنوان می کنند آقای اسکوچیچ در تیم هایی که در ایران مربی گری کرده به قهرمانی نرسیده و موفق نشده آنها را قهرمان ایران کند. این در حالی است که واقعیت این است که تیم هایی که ایشان مربی گری کرده در حد و اندازه ای نبوده که بتواند به قهرمانی ایران دست پیدا کند.

برچسب ها: هومن افاضلی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار